عرفان گلي ماعرفان گلي ما، تا این لحظه: 10 سال و 20 روز سن داره
ني ني وبلاگمونني ني وبلاگمون، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 3 روز سن داره

پسرم عرفان

دغدغه مامانی برای بدنیا اومدن عرفان جان زایمان طبیعی یا سزارین؟

1393/1/7 19:59
959 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیزان چند وقته که دغدغه فکریم در روش بدنیا اومدن عرفانم هست. اینکه زایمان طبیعی داشته باشم یا سزارین. اینو میدونم که اگه بتونم زایمان طبیعی داشته باشم بعد از زایمان خیلی راحت خواهم بود اما برای داشت زایمان طبیعی باید لگن مناسب داشته باشم و وزن عرفان مناسب زایمان طبیعی باشه و سرش به سمت پایین باشه. اینکه از زایمان طبیعی و دردش می ترسم دروغه. اما اینکه کسی از زایمان طبیعی نمرده اونم درسته. تجربه درد زایمان رو دوست دارم. در رومد طبیعی زایمان مه همورمونها بدرستی بخاطر مکانیسم زایمان ترشح میشه. اما خب زایماان طبیعی رو هم از نزدیک دیدم و دقیقا می دونم که به مادر چی می گذره. اما در هر حال دوست دارم بتونم زایمان طبیعی داشته باشم و عرفانم صدمه نخوره. کی می تونه منو کمک کنه؟ کی سابقه زایمان طبیعی داره؟

هر دوشنبه هفته عوض میشه و امروز که 4 فروردین هست هفته 32 تمام شد و فردا اولی روز هفته 33 هستش و روز به روز بدنیا اومدن گل پسرم نزدیکتر میشه. امیدوارم تمام مشکلاتم برای یک زایمان طبیعی از میان برداشته بشه و بتونم یک زایمان سالم داشته باشم و بعد از زایمان توانایی رسیدگی به فرزندم رو داشته باشم. از کمک و نظرات دوستان استقبال می کنم.

 

 

  خجالتاسترس
 
 
پسندها (2)

نظرات (16)

مامان خانمی
5 فروردین 93 19:25
واااای دیگه نگو منم تو همین موندم که سزارین یا طبیعی البته راستشو بخای جرات شما رو ندارم
مامان علی
6 فروردین 93 15:25
سلام.عزیزم به نظر من طبیعی خوبه..منم طبیعی میخوام..تا جایی که بتونم نگه میدارم تا طبیعی بشه.اما اگه نشه هم دبگه هرچی خدا بخواد..مواظب خودت باش.راستی منم مثل تو اصلا شکم در نیاوردم..اصلا چاق نشدم.. همه فکر میکنن من سه ماهه باردارم...همون مرضیه هستم. انشالله که بتونیم زایمان طبیعی کنیم.چون خیلی وایه بچه و خودمون خوبه....راستی امروز رفتم کمی وسایل واسه علی خریدم
مهزاد مامان عرفان
پاسخ
سلام مرضیه جون. نمی خوای سیسمونی علی آقا رو نشو بدی؟ امروز رفتم بهداشت گفتن که باید برم سونو/ عرفان خیلی حرکت داره و وزنش هم بالاست. اما از من میخوره ومن زیادی اضافه وزن ندارم. امروز رفتم یه مقدار هم از پول تختشو دادم ولی هنوز شروع به ساختش نکردن. اما اخر اردیبهشت تحویل میگیرم. فکر کنم اخرش سزارین بکنم. هیشکی راضی نیست من طبیعی زایمان بکنم و میگن خطر داره. هرچی خدا بخواد همون میشه. من میخواستم اون درد رو تحمل بکنم اگه مشکل و خطری برای پسرم پیش نیاد. اما پسرم وزنش زیاده. انشالله بچه ها بسلامت بدنیا بیان.
ایـلـیــــا جـون
6 فروردین 93 16:31
جالب بود ، اما خواهر من از ترس ترجیح میده که سزارین بشه البته تو آشناهای ما خیلیا سزارین کردن و این مشکلایی که اینجا نوشته رو ندارن و خیلی از سزارین راضی بودن
مهزاد مامان عرفان
پاسخ
منم درست نمی تونم تصمیم بگیرم. یه عده منو از زایمان طبیعی می ترسونن و یه عده کم از سزارین. این در حالی هست که من زایمان طبیعی رو از نزدیک دیدم که چقدر واژن باز میشه موقع خروج کودک. دکترم هم هنوز مرخصی هست. سونوگرافی هم تا هفته اینده نیست که از وزنش مطلع بشم و شرایط لگنم رو بدونم.
fafa
7 فروردین 93 20:21
من لینکتون کردم عزیزم من خودم حتما طبیعی رو انتخاب میکنم منتها من تو 20 هفتگی سنگ کلیه گرفتم و رفتم زیر عمل و الان یه سوند دابل جی تو کلیم هست اگه اون برام مشکلی پیش نیاره حتما طبیعی البته اینکه طبیعی بتونی زایمان کنی یا سزارین همش بستگی به معایته هفته آخر داره که دکتر بگه اما اگه لگنت بزرگ شده و نی نی هم چرخیده سعی کن طبیعی زایمان کنی تاریخ زایمانت رو کی زدن؟
مهزاد مامان عرفان
پاسخ
عزیزم نی نی چرخیده اما بازم تا هفته 36 امکان چرخش هست. اما اندازه لگ مشخص نیست و باید با معاینه مشخص بشه. در ضمن من دهانه رحمم دوخته شده که باید هفتهآخر برم اتاق عمل و باز بشه. یکشنبه هم میرم سونو که وزنش مشخص می شه
خاله مریم(مامان محمد معین)
8 فروردین 93 12:20
وای وای چه وب نازی الهی پسری به سلامتی زود زود بدنیا بیاد و بپره تو بغل مامانی و بابایی.
الهام مامان امیرعلی جیگر
9 فروردین 93 0:23
سلام گلم منم خیلی زایمان طبیعی رو دوست داشتم و همیشه از خدا میخواسم کمکم کنه بتونم طبیعی امیرعلی رو بدنیا بیارم . یک روز کامل هم درد طبیعی رو کشدم اما 24 ساعت گذشت و دهانه رحمم فقط 2سانت باز شد کلا ناامید شده بودم از بس درد کشده بودم راضی به سزارین شدم و نظره دکترم همین بود توام به خدا توکل کن هر چی خدا بخاد پس خودتو درگیر طبیعی و سزارین نکن. فدات
فرزند صالح
9 فروردین 93 11:30
ما که تجربه نکردیم، هرچند خودمون سزلرین به دنیا اومدیم، چون وسط جنگم بود و امکانات نبود مامان بنده خدام وسط عمل به هوش آمده بود الان که دیگه امکانات زیاده و ازین مشکلات پیش نمیاد.هرکی هرکدومو انجام داده راضیه!! ایشالا هرجور براتون بهتره پیش بیاد.
fafa
9 فروردین 93 18:00
عزیزم اسمشو که نوشتم تو پست قبلی اسمش و میزاریم پوریا اون ظرفها هم ملامینه اما قابل استفاده تو مایکرو فره از چینی و آرکوپال بهتره وقیمتشم بالا تره 55 تومن خریدم وقتی نی نی غذا خور میشه ظرفشو پرت میکنه و چینی هم میشکنه -منم 18 فروردین که برای کنترل برم معاینه دارم برای اینکه بگه میتونم طبیعی باشم یا نه دعا کن که جفتمون بتونیم یه زایمان طبیعی راحت داشته باشیم
مهزاد مامان عرفان
پاسخ
انشالله عزیزم.انشالله زایمان راحت و بی دردسری داشته باشیم.
فاطمه
10 فروردین 93 9:34
سلام -سال نو رو به شما و خانواده محترمتون تبریک عرض میکنم.امیدوارم هم شما و هم پسر نازتون صحیح و سلامت باشید.نگران نباش .خدا کمک میکنه.الکی نیست که میگن بهشت زیر پای مادران است.
مهزاد مامان عرفان
پاسخ
سلام خاله بی معرفت. کجایی؟پسرت چطوره؟ سال نو مبارک. کارت دارم.
مامانی
10 فروردین 93 12:00
سلام....حقیقت اینکه زایمان طبیعی بسیار بسیار درد داره و درکش بسیار با نوشتنش فرق داره .... من پسرک رو طبیعی زایمان کردم ولی به همه میگم اوون لحظه ای که پسرک به دنیا اوومد همه دوازده ساعت دردم رو فراموش کردم و بسیار دوران بعدش خوب بود ..... البته اینکه بتوونی طبیعی زایمان کنی به چند تا چیز بستگی داره یکی حوصله و صبر دکتر / یکی لگن خودت / بزرگی سر نی نی / و استقامت در برابر درد .... من برای نی نی دوم هم طبیعی رو انتخاب کردم ...
pany
10 فروردین 93 13:04
سلام سال نو رو با تاخیر تبریک میگم من که اصلا جرات زایمان طبیعی رو ندارم
مامان آینده
10 فروردین 93 13:57
من از هر دوش میترسم مامان آینده
ابجي سجا
10 فروردین 93 16:03
ﻫﺰﺍﺭﺑﻮﺳﻪ ﻋﺴﻠﯽ ﺩﺭﭘﺎﮐﺖ ﻋﺸﻖ ﺑﺎﻣﻬﺮﻣﺤﺒﺖ ﺩﺭﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﺸﻖ ﺑﺮﺍﯼ خاله ي عزيزم
مامان نی نی
12 فروردین 93 19:45
سلام عزیزم ایشاله که طبیعی زایمان میکنی و میایی از تجربیاتت به منم میگی چون منم خیلی دوس دارم طبیعی زایمان کنم مواظب خودتو گل پسریت باش
مامان دانیال-ویانا
14 فروردین 93 15:00
سلام عزیز دلم خوبی فدات بشم سال نوت مبارک اصلا استرس نداشته باش و نگران نباش عزیزم من هر 2تا سزارین بودم خیلی راحت بود ایشالا که به سلامتی زایمان کنی و زایمانت راحت باشه فدات شم
مامان معین
18 فروردین 93 12:49
عزیزم من که از سه زارین راضی بودم . من از 6 ماهگی درد زایمانم شروع شد انقدر ترسیدم که راضی نشدم طبیعی زایمان کنم . دکتر پیشنهاد داد که برم طبیعی گفت 50 درصد در و کشیدی ولی من ترسیدم. انشااله هر طور که عرفان جون و به دنیا بیاری هر دو سالم باشین .
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پسرم عرفان می باشد